loevens hule saeson2

I sæson 2, 2016 investerede jeg i fire nye, fantastiske projekter:

Halkær Ådal

Forretningskonceptet Halkær Ådal leverer kvalitetsmad af lokale økologiske råvarer lige til døren - fra bonde til bord. Hos Halkær Ådal kan man få leveret måltidskasser med økologiske middagsretter af høj kvalitet i både råvarer, smag og kødkvalitet og som er håndværksmæssigt fremstillet uden tilsætningsstoffer. For de to kvinder bag Halkær Ådal er de fælles værdier indenfor mad, sundhed, miljø og medmenneskelighed grundstammen for virksomheden.

Jeg ser et kæmpe potentiale i virksomheden og i de to kvinder bag konceptet. Min personlige interesse for mad af høj kvalitet har selvfølgelig også spillet ind og værdierne bag brandet, som handler om meningsfuldhed, lokal forankring, håndværk, kvalitet, velsmag og økologi, er alle kerne værdier, som jeg kan identificere mig med.

www.halkaeraadal.dk

Urban Garden Company

Urban Garden Company er et webunivers og -shop, som dyrker megatrenden Urban Gardening.

‘Urban Gardening’ er en global samfundstendens, som handler om lokalt at dyrke haven og naturen på byens præmisser og skabe et grønnere byliv. Urban gardening-tendensen har gjort sit indtog i verdens storbyer, og herhjemme spirer køkkenhaver, krydderurter og blomsterbede op i baggårde, parker, byhaver, vindueskarme og på altaner som aldrig før.

Ilse Jacobsen siger om investeringen i Urban Garden Company.

"Det er relevant for mig at arbejde med et fænomen der relaterer sig til miljø, klima, sundhed, bæredygtighed og ansvarsfuld produktion. At arbejde med et koncept som er så relevant og oppe i tiden - det at skabe noget landligt og grønt med en forankring i storbyens univers, synes jeg er interessant og det passer perfekt ind i mit eget livsstilskoncept."

www.urbangardencompany.dk

Agurk

Agurk skaber feminint streetwear inspireret af 80'ernes sportstøj og dyrker det legesyge, innovative og humoristiske ud fra en bæredygtig designfilosofi. Designuniverset er eksperimentelt med opsigtsvækkende print, og har sit eget særegne univers, med fokus på farver, spændende silhuetter og historier fortolket i egne print, der gerne må skille sig ud i gadebilledet.

Jeg synes, det er super skønt, det pigerne laver. Det stikker af fra mit eget DNA. Jeg designer ikke til samme målgruppe, så det her er en god chance for at hjælpe dem. De er selvkørende og seje, så grønne og alligevel så dygtige til det, de laver.

www.agurkstudio.com

B´Gum

B´Gum laver håndlavet økologisk frugtslik, helt uden nogen form for tilsætningsstoffer. De små frugtbidder fremstilles efter raw food principper, på en frugtpuré, der er lavet af dansk koldpresset æblemost, udvalgte sommerbær, chiafrø, citron og rå skovhonning. De er sprængfyldte med naturlighed og næring, og så smager de af det, de er – rene råvarer med en hidtil uhørt smagsintensitet. Det økologiske raw frugtslik er et produkt til både børn og voksne, der ønsker et sundt alternativ uden at gå på kompromis med smagen.

Snacking som trend er stigende, samtidig med at vores fokus på sundhed er større end nogensinde før. På den baggrund rammer B’GUM med deres økologiske håndlavede sunde frugtslik, udviklet og produceret af Gastronaut Per Guldbrandt, perfekt ind i den moderne forbruger. Jeg ser et stort potentiale i den tidsaktuelle snack. Det unikke produkt, et marked i vækst og en passioneret iværksætter bag produktet betød at jeg valgte at investere i netop dette forretningskoncept.

I 2015 investerede jeg i fire fantastiske projekter, som indtil videre er gået helt fantastisk:

ILSE JACOBSEN HORNBÆK by POUL C

Klemmer der holder er navnet på tøjklemmen, der er designet af den erfarne reklamemand Poul Christiansen. Det unikke ved klemmerne er holdbarhed og funktion: De hverken knækker, ruster eller smitter af, hvilket er nogle af de alment kendte ulemper, som almindelige klemmer i både træ og plast lider under. Disse klemmer er lavet, så de både holder tøjet og holder i længden.

Pouls fantastiske tøjklemmer er nu at få i SuperBrugsen, Kvickly og Rema 1000 landet over og vi er vildt stolte over dem.

ILSE JACOBSEN HORNBÆK by EMMA JORN

ILSE JACOBSEN HORNBÆK by EMMA JORN skaber innovativt, urbant og feminint regntøj i et mix mellem heritage og fashion.

Emma og jeg har arbejdet tæt sammen på at få skabt en fantastisk kollektion af urbant og funktionelt regntøj som lanceres i midten af juni og vi arbejder på at få det ud hos de helt rigtige forhandlere.

CHRIIS

Vores skønne ispiger sælger fantastisk og isen er nu at finde i både COOP, IRMA og MENY samt en række andre butikker og kiosker. Pigerne arbejder konstant på nye, spændende smagsvarianter og vi satser på at udvide ud over landets grænser.

Min Bedste Bog

Vi har fået fantastisk respons på den personlige børnebog: ”Min Bedste Bog”. Vi har nu åbnet websites i Danmark, Sverige, Norge og England.